نتایج جستجو برای عبارت :

تعلیم و تعلم

این تعلیم و تعلم است که فرهنگ جامعه را رشد می دهد و انسانها را به سوی کمال رهنمون می سازد .
این تعلیم و تعلم است که آدمیان را از اخلاق ناپسند دور می کند و به سوی اخلاق پسندیده فرا می خواند .
این تعلیم و تعلم است که عمل مردم را پاک و خالص می گرداند و از شرک و ریا دور می سازد .
آنچه در پی می آید چهل حدیث درباره «تعلیم و تعلم » است که امیدوارم با فراگیری و به کارگیری آنها به «علم حقیقی » و «حقیقت علم » نزدیکتر شویم .
(1)
آموزش هدف بعثت
پیامبر عزیز خداصلی ا
                                      لا اله اله الله سبحان العظیم العظم  الباقی
بسم الله الرحمن الرحیم
به جهت رفع درد مثانه این آیات را در وقت خواب سه مرتبه و بعد از بیدار شدن یک بار بخواند:
 
الم تعلم ان الله علی کل شی قدیر - الم تعلم ان الله له المک السموات و الارض و ما لکم من دون الله
من ولی و لا نصیر (106 و107 بقره)
برای رفع سنگ مثانه سوره انشراح را نوشته وبشوید و آب را بنوشد شفا یابد
در مدینه روزى پیامبر صلى الله علیه و آله اسلام صلى الله علیه و آله وارد مسجد گردید، چشمش به دو اجتماع افتاد که در دو دسته تشکیل شده بودند و هر دسته اى حلقه اى تشکیل داده و سرگرم بودند؛ یک دسته به عبادت و ذکر خدا، و دسته اى به تعلیم و تعلم و یاد دادن و یاد گرفتن سرگرم و مشغول بودند. حضرت از دیدن هر دو دسته مسرور و خرسند گردید و به همراهانش فرمود:این هر دو دسته کار نیک نموده و بر خیر و سعادتند. لکن من براى دانا کردن و دانا شدن مردم فرستاده شده و مبعو
بسم الله الرحمن الرحیم
المنهج الجدید فی تعلیم الفلسفة 
شرح كتاب الشیخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله
الدروس علیها كلمة سر للحصول علیها ، ینبغی التسجیل فی المادة عن طریق الواتساب


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
 مقدمة الكتاب وبیان المسار العام لتاریخ الفلسفة

2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17


18


19
- سفیان بن عیینة گفت: جابر بن یزید الجعفی را ترک کردم و از او چیزی نشنیدم؛ زیرا او می‌گفت: رسول خدا (ص) علی را فراخواند و آن چه [از خدا] تعلیم دیده بود به او آموخت؛ سپس علی، حسن را پیش خود خواند و آن چه [از رسول خدا] آموخته بود به او تعلیم داد؛ سپس حسن، حسین را خواند و آن چه [از پدرش] آموخته بود به او آموخت؛ سپس حسین پسرش [علی بن الحسین] را فراخواند و آن چه فراگرفته بود به او آموخت. سپس جابر این سخن را ادامه داد تا [پس از ذکر محمد بن علی] به جعفر بن محمّد
 

علم مکاشفت به تعلم و مطالعه حاصل نشود ، حصول آن به اعمال صالح و صفای آیینه دل به زهد و گرسنگی و بیداری و خاموشی و اعتزال از مردم باشد ؛ مثلا بیداری در شب ، دل را روشن کند و صافی سازد و نور بخشد و چون این صفا به صفایی که از گرسنگی حاصل شده افزوده شود ، دل چونان ستاره ای فروزان شود چون آیینه ای درخشان و آن گاه جمال حق در آن نمودار گردد.
کیمیای سعادتمحمد غزالی
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح المنهج الجدید فی تعلیم الفلسفة الجزء 2
الدروس علیها كلمة سر یتم تسلیمها للطالب عند التسجیل فی المادة

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
الدرس 1

2
الدرس 2

3
الدرس 3

4
الدرس 4

5
الدرس 5

6
الدرس 6

7
الدرس 7

8
الدرس 8

9
الدرس 9

10
الدرس 10

11
الدرس 11

12
الدرس 12

13
الدرس 13

14
الدرس 14

15
الدرس 15

16
الدرس 16

17
الدرس 17

18
الدرس 18

19
رسول اکرم صلّی اللَّه علیه و آله وارد مسجد (مسجد مدینه‌‌‌‌‌) شد، چشمش به دو اجتماع افتاد کهاز دو دسته تشکیل شده بود و هر دسته‌‌‌‌‌ای حلقه‌‌‌‌‌ای تشکیل داده سرگرم کاری بودند. یک دسته مشغول عبادت و ذکر و دسته دیگر به تعلیم و تعلم و یاد دادن و یاد گرفتن سرگرم بودند. هر دو دسته را از نظر گذرانید و از دیدن آنها مسرور و خرسند شد. به کسانی که همراهش بودند رو کرد و فرمود: «این هر دو دسته کار نیک می‌‌‌‌‌کنند و بر خیر و سعادتند.» آنگاه جمله‌‌
بسم الله الرحمن الرحیم
المنهج الجدید فی تعلیم الفلسفة 
شرح كتاب الشیخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله
الدروس علیها كلمة سر للحصول علیها ، ینبغی التسجیل فی المادة عن طریق الواتساب


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
 مقدمة الكتاب وبیان المسار العام لتاریخ الفلسفة

2
تاریخ الفلسفة فی اوربا الدرس 2

3
مراجعة الدرس 1و2

4
الدرس 3و4

5
الدرس 5و6

6
الدرس من 7 الى 10

7
مراجعة قسم تاریخ الفلسفة 

8
من الدرس 11 الى منتصف الدرس 14

9
من الدرس 14 الى 17 

10
من الدرس 17 الى 19

11
الد
علم حضرت زینب کبری سلام الله علیها در کلام امام سجاد علیه السلام
شیخ طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است که امام سجاد علیه السلام به حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند:
اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرَ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرَ مُفَهَّمَة‌.
ای عمه، تو به حمد الله، عالمى هستى كه نزد كسى تعلیم ندیدى و دانایى هستى كه نزد كسى نیاموختى.
الاحتجاج، تالیف شیخ طبرسی، جلد ۲، صفحه ۲۷، چاپ منشورات الشریف الرضی
یا سَریعَ الرِّضا، اِغْفِرْ لِمَنْ لایَمْلِکُ اِلاَّ الدُّعآءَ
 
هرچه فکر می کنم بیشتر ایمان پیدا می کنم
اگرچه بزرگتر می شم ولی باز کوچک می شم...
 
خدایا کاری جز دعا برای طلب استغفار در پیشگاه ات ندارم... 
 
خدایا کار خوب اونه که خودت درست کنی... 
عزت وذلت فقط دست توست... 
اصلا چیزی جز تو را ندارم... 
از حوادث و چالش چه باک که در مسیرت باشم... 
خدایا اهدنا صراط المستقیم...
خدایا حق را مسیرم، کلامم، قلمم، تفکرات و هر چه که مرا در مسیر حق و خودت قرار می
بسم الله الرحمن الرحیم
المنهج الجدید فی تعلیم الفلسفة 
شرح كتاب الشیخ محمد تقی مصباح الیزدی حفظه الله
الدروس علیها كلمة سر للحصول علیها ، ینبغی التسجیل فی المادة عن طریق الواتساب


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
 مقدمة الكتاب وبیان المسار العام لتاریخ الفلسفة

2
تاریخ الفلسفة فی اوربا الدرس 2

3
مراجعة الدرس 1و2

4
الدرس 3و4

5
الدرس 5و6

6
الدرس من 7 الى 10

7
مراجعة قسم تاریخ الفلسفة 

8
من الدرس 11 الى منتصف الدرس 14

9
من الدرس 14 الى 17 

10
من الدرس 17 الى 19

11
الد
معرفی موسسه
ﻧﻈﺎم ﺗﻌﻠﻢ وﺗﺮﺑﺖ ﻣﻬﻤﺘﺮﻦ ﻧﻬﺎد رﺳﻤ ﻋﻤﻮﻣ،و ﻣﺘﻮﻟ ﻓﺮآﻨﺪ ﺗﻌﻠﻢ و ﺗﺮﺑﺖ ، ﻗﻮام ﺑﺨﺶ ﻓﺮﻫﻨ ﻋﻤﻮﻣ و ﺗﻌـﺎﻟ ﺑﺨـﺶ ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣ ﺑﺮاﺳﺎس ﻧﻈﺎم ﻣﻌﺎر اﺳﻼﻣ، ﺑﺎ ﻣﺸﺎرﺖ ﺧﺎﻧﻮاده، ﻧﻬﺎدﻫﺎ و ﺳـﺎزﻣﺎن ﻫـﺎی دوﻟﺘـ و ﻏﺮدوﻟﺘـ اﺳـﺖ. اـﻦ ﻧﻬـﺎد ﻣﺄﻣﻮرﺖ دارد ﺑﺎ ﺗﺄﺪ ﺑﺮ ﺷﺎﺴﺘﻫﺎی ﺎﻪ، زﻣﻨﻪ دﺳﺘﺎﺑ داﻧﺶآﻣﻮزان در ﺳـﻨﻦ ﻻزم اﻟﺘﻌﻠـﻢ ﻃـ ۱۲ ﺎـﻪ (ﻬـﺎر دوره ﺗﺤﺼﻠ ﺳﻪ ﺳﺎﻟﻪ) ﺗﺤﺼﻠ ﺑﻪ ﻣﺮاﺗﺒ از ﺣ
مدرس مرکز تخصصی نماز قم گفت: قرآن زمانی ما را به خدا وصل و غفلت را درمان می‌کند که به دستورات خداوند در قرآن خالصانه عمل شود و در این مسیر، می‌توان نردبانی را برای رسیدن به قله متصور شد که پله‌های آن از پایین به بالا شامل تعلم قرآن، تعلیم قرآن، تلاوت، تحفیظ، تدبر، تفکر و تفسیر است.
ادامه مطلب
                                      لا اله الا الله سبحان الملک الملک
بسم الله الرحمن الرحیم
ربنا انک تعلم ما تخفی و ما یعلن و ما یخفی علی الله من شی وفی الارض و لا فی السماء رب اجعلنی
مقیم الصلواة و من ذریتی ربنا و تقبل دعاء انما امره اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون
اسلام مکتبى جامع و منطبق با سرشت آدمى است که در همه عصرها قدرت پاسخ
گویى به نیازهاى انسان را دارد. آموزه‌هاى اسلامى در 3 بُعد عقاید، اخلاق و
احکام خلاصه مى‌شود. این تعالیم هر کدام در حوزه خود نیازهاى انسان را
تأمین و هدایت او را تضمین مى‌کنند. فقه و احکام آن در مقام عمل متکفّل
شناخت راه صحیح از سقیم و تبیین کننده عمل خوب از بد، بر اساس مصالح و
مفاسد است.
هر انسانى به حکم عبودیت و بندگى، در برابر احکام الهى مسئولیت دارد
و باید رفتار خود را د
شهادت ابن سکیت رضوان الله علیه در راه ولایت امیر المومنین علیه السلام
سیوطی از علمای اهل تسنن می‌نویسد:
وفی سنة أربع وأربعین قتل المتوكل یعقوب بن السِّكِّیت الإمام فی العربیة فإنه ندبه إلى تعلیم أولاده، فنظر المتوكل یومًا إلى ولدیه المعتز والمؤید فقال لابن السكیت: من أحب إلیك هما أو الحسن والحسین؟ فقال: قنبر -یعنی: مولى علیّ- خیر منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقیل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بدیته، وكان یعقوب رافضیًّا.
پاسخ سوالات مسابقه درسهایی از قران 23ابان
 
1 ﺑﻪ ﻪ ﺩﻟﻞ ﻋﻘﻞ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺑﺸﺮ ﺎﻓ ﻧﺴﺖ؟
1 ‏) ﺸﻤﺎﻧ ﺍﺯ ﺬﺷﺘﻪ
2 ‏) ﻭﻗﻮﻉ ﻃﻼﻕ ﺩﺭ ﺯﻧﺪ
3 ‏) ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ
-2 ﺁﻪ ﺍﻭﻝ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺑﺮﺍﻫﻢ، ﺑﻪ ﺪﺍﻡ ﻣﺄﻣﻮﺭﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ؟
1 ‏) ﺧﺮﻭﺝ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺯ ﻇﻠﻤﺎﺕ ﺑﻪ ﻧﻮﺭ
2 ‏) ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻗﺴﻂ ﻭ ﻋﺪﻝ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ
3 ‏) ﺗﺰﻪ ﻭ ﺗﻌﻠﻢ ﺍﻫﻞ ﺍﻤﺎﻥ
-3 ﺁﻪ 103 ﺳﻮﺭﻩ ﺗﻮﺑﻪ ﺑﻪ ﺪﺍﻡ ﻣﺴﺌﻮﻟﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ؟
1 ‏) ﺍﻗﺎ
شهادت ابن سکیت رضوان الله علیه در راه ولایت امیر المومنین علیه السلام
سیوطی از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:
وفی سنة أربع وأربعین قتل المتوكل یعقوب بن السِّكِّیت الإمام فی العربیة فإنه ندبه إلى تعلیم أولاده، فنظر المتوكل یومًا إلى ولدیه المعتز والمؤید فقال لابن السكیت: من أحب إلیك هما أو الحسن والحسین؟ فقال: قنبر -یعنی: مولى علیّ- خیر منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقیل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بدیته، وكان یعقوب رافضیّ
 
⛛⛛کلمات هم خانواده به کلماتی می گویند که از یک ریشه گرفته شده باشند و حرف های اصلی آن کلمه در کلمه های هم خانواده اش پشت سر هم بیاید .و از نظر معنایی نیز کلمات بهم نزدیک باشند.
 
مثال سه حرف اصلی “ح ب ب” : حبّ ٬ حبیب ٬ محبوب ٬ حبیبهسه حرف اصلی “ا م ر” : امیر٬ مامور٬ امور ٬ اَمر ٬ اوامر ٬ اُمراسه حرف اصلی “ج ل ل” : جلیل ٬ مجلل ٬ تجلیل ٬ جلال ٬ جَلالهسه حرف اصلی “و ح د” : وحید ٬ واحد ٬ موحد ٬ توحید ٬ وحدانیتسه حرف اصلی “ح ق ق” : تحقیق ٬ محقق ٬ حقی
بسم الله الرحمن الرحیم 
براعم الذخائر مستوى ثانی



1
مقدمة و تعریف بالدروس

2



تعلیم المفاهیم الدینیة حسب مراحل النمو

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
ضرورة دراسة مراحل نمو و تكامل الانسان و المقصود بالتكامل

2
مراحل تكامل الانسان: المرحلة1: من الولادة الى سنة و نصف
این نوشتار، فقط یک هایپوتز در حیطه زبان‌شناسی، حاصل مکالمات من و یک دوست، و فاقد ارزش اثبات شده علمی‌ست.نکته خیلی جالبی پیرامون اقوام جهان، زبان‌هاشون و رویکرد مفاخرشون به معرفت وجود داره. برای مثال افاضل این منطقه، رو به بلاغت و تغزل و عرفان و اندرز آوردن. چنان‌چه میبینید، مفاخر فارسی‌زبان (مقصودم از فارسی‌زبان، فارسی آمیخته با عربیه. فارسی که به ریشه‌های آرامی نزدیک شده) حافظ و سعدی و سنایی و مولوی هستن. به ازای هر فیلسوف و عالم در ای
بسم الله الرحمن الرحیم 
براعم الذخائر مستوى ثانی



1
مقدمة و تعریف بالدروس

2



تعلیم المفاهیم الدینیة حسب مراحل النمو

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
ضرورة دراسة مراحل نمو و تكامل الانسان و المقصود بالتكامل

2
مراحل تكامل الانسان: المرحلة1: من الولادة الى سنة و نصف

3
مراحل تكامل الانسان: المرحلة2: من سنة ونصف الى 4 سنوات

4
مراحل تكامل الانسان: المرحلة3: من 4 سنوات الى 7 سنوات
بسم الله الرحمن الرحیم
1. نماز های ماه رجب:جنگ با کافران در این ماه حرام است و رجب نام نهری در بهشت است که از
 
شیرسفید تر و از عسل شیرین تر است وهرکه در این ماه روزه بگیرد از آن نهر بنوشد
 
2.هرشب دو رکعت شامل حمد وسه بار کافرون ویک توحید بخواند و بعد بگوید: لا اله الا الله و حده لا
شریک له و له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و هو حی لا یموت بیده الخیر و هو علی کل شی قدیر
والیه مصیر ولا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم و لا حول ولا قوة الا بالله اللهم
به مناسبت فرا رسیدن روز معلم فرماندار زرند:
معلم باید هویت ساز فرهنگی باشد
حبیب الله خنجری فرماندار زرند با صدور پیامی فرا رسیدن روز معلم را به همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت به ویژه معلمان این شهرستان تبریک گفت.

به گزارش ندای زرند، در این پیام آمده است:

حبیب الله خنجری فرماندار شهرستان زرند
از بهترین امتیازات جامعه بشری هنر معلمی است. معلم باید هویت ساز فرهنگی باشد معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسانها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می دهد و عشق
بسم الله الرحمن الرحیم 
براعم الذخائر مستوى ثانی



1
مقدمة و تعریف بالدروس

2



تعلیم المفاهیم الدینیة حسب مراحل النمو

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
ضرورة دراسة مراحل نمو و تكامل الانسان و المقصود بالتكامل

2
مراحل تكامل الانسان: المرحلة1: من الولادة الى سنة و نصف

3
مراحل تكامل الانسان: المرحلة2: من سنة ونصف الى 4 سنوات

4
مراحل تكامل الانسان: المرحلة3: من 4 سنوات الى 7 سنوات



























ورش العمل

ت
عنوان الورشة
الرابط

1
ورشة اللعب بالطحین

2


3


4


5


6

بسم الله الرحمن الرحیم 
براعم الذخائر مستوى ثانی



1
مقدمة و تعریف بالدروس

2



تعلیم المفاهیم الدینیة حسب مراحل النمو

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
ضرورة دراسة مراحل نمو و تكامل الانسان و المقصود بالتكامل

2
مراحل تكامل الانسان: المرحلة1: من الولادة الى سنة و نصف

3
مراحل تكامل الانسان: المرحلة2: من سنة ونصف الى 4 سنوات

4
مراحل تكامل الانسان: المرحلة3: من 4 سنوات الى 7 سنوات



























ورش العمل

ت
عنوان الورشة
الرابط

1
ورشة اللعب بالطحین

2
ورشة غول
دیدگاه سید نعمت الله جزایری رضوان الله علیه در مورد ابن عربی
سید نعمت الله جزایری از علمای بزرگ شیعه می‌نویسد:
و أمّا شیخهم و محیّی دینهم ابن عربی، فكان یسمّی إبلیس رئیس الموحّدین لأنّه ما أبى عن سجود آدم ترفّعا و تكبّرا على الحضرة الإلهیة بل كان مقصده أنّه لا یسجد إلّا للّه تعالى، و ذكر نكتة اخرى فی امتناع إبلیس عن السجود و هی أنّه استشعر أنّ الغرض من الأمر بالسجود لآدم أنّ الملائكة إذا اشتغلوا به علّم اللّه سبحانه آدم (علیه السّلام) الأس
بسم الله الرحمن الرحیم
رسائل2، فرائد الأصول، جلد 1، أما المجوزون
جلسه یکم (شنبه، 98.06.30ـ 21محرم1441)
ضمن تسلیت ایام عزای أباعبدالله الحسین7 و با استعانت از پروردگار و عنایت اهل بیت: خصوصا حضرت حجت  Qو حضرت معصومه3و با امید به کسب توفیق بر خشنودی قلب مقدس مولایمان در این سال تحصیلی بحث را آغاز می‌کنیم. ابتدا بیان دو نکته:
نکته اول: چگونگی إرتقاء سطح تعلّم رسائل
با توجه به اینکه امسال اولین سال آشنایی شما با کتاب فرائد الأصول مرحوم شیخ انصاری است، ت
نمازی که یک عمرنماز قضارا جبران می کند!!!
نمازخاص روز جمعه آخررمضان
ازرسول اکرم روایتست که:
هرکس نمازقضا بر ذمه اش باشد قبل از ظهرجمعه آخرماه مبارک رمضان.
4رکعت نماز بگذارد به دوسلام.درهررکعت بعدازحمد یک مرتبه آیه الکرسی و15 مرتبه سوره کوثر.
این نمازدویست سال نماز قضا را کفایت می کند.ودرروایت دیگر از آن حضرت چهارصد سال ودرروایتی از امیر المومنین ششصد سال.
وازحضرت رسول پرسیدند مردم آخرالزمان بیش از صدسال عمرنمی کنند.
فرمود:«نماز قضاهای پدر وم
به گزارش تلگراف، محققان هندی موفق به کشف ۱۲ حالت در مغز شدند که تاکنون شناخته نشده بود و به اعتقاد آن‌ها این نقاط سرچشمه‌ای برای تمامی فعالیت‌های مغزی به شمار می‌آید، از معماهای ریاضی گرفته تا اختلالات عصبی و روانی.
محققان هندی اظهار کردند که هرکدام از این ۱۲ حالت مخفی نشان دهنده الگوهای ارتباطی میان نقاط مختلف در قشر مغز هستند.
قشر مغز لایه نازک از جنس ماده خاکستری است که سطح مغز را می پوشاند. این لایه از سلول‌های عصبی مغز تشکیل شده است.
دانشگاه برای من تبادرکننده تلخی است تا شیرینی.. دانشگاه برای من یک جای پرت دورافتاده است که آخر نفهمیدم دقیقا چرا وقتم را برای رفتن به آنجا تلف میکنم.. دانشگاه، اصلا خود کلمه دانشگاه مرا ناراحت میکند.. اساتیدی که نمیفهمند چه بگویند و هیچ دغدغه و مسئولیتی نسبت به دانشجویان خود ندارند و دانشجویان و همکلاسی‌هایی که فرسنگها از هم دورند... یک محیط سرد که انگار سکوت حرف اول و آخر است... خاکستر مرگ پاشیده بودند در آن فضا.. تبلور آینده‌ای که بعید است ب
دانشگاه برای من تبادرکننده تلخی است تا شیرینی.. دانشگاه برای من یک جای پرت دورافتاده است که آخر نفهمیدم دقیقا چرا وقتم را برای رفتن به آنجا تلف میکنم.. دانشگاه، اصلا خود کلمه دانشگاه مرا ناراحت میکند.. اساتیدی که نمیفهمند چه بگویند و هیچ دغدغه و مسئولیتی نسبت به دانشجویان خود ندارند و دانشجویان و همکلاسی‌هایی که فرسنگها از هم دورند... یک محیط سرد که انگار سکوت حرف اول و آخر است... خاکستر مرگ پاشیده بودند در آن فضا.. تبلور آینده‌ای که بعید است ب
هم‌زمان با شروع آغاز سال تحصیلی جدید، فرماندار شاهین‌شهر و میمه از برنامه‌های مبتنی بر سند تحول بنیادین(مجموعه انتظارات از مدارس) رونمایی کرد.
  به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، هم‌زمان با سراسر کشور آیین نواختن زنگ مهر، ایثار و مقاومت  با حضور فرماندار ، امام‌جمعه شاهین‌شهر، بخشدار مرکزی، مدیران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و اولیاء دانش آموزان شهرستان شاهین‌شهر و میمه در هنرستان دخترانه آل یاسین شاهین‌شهر برگزا
همسران! از هم انتقاد نکنید (۴)
پاسخ استاد پاکنهاد به نقد خانم نوحیبا سلام و ارادت خدمت استاد مظاهری عزیز که انتقاد حقیر را در کانال «از زبان مشاور» درج کردند و عملاً به ما درس انتقادپذیری دادند.و با تشکر از نقد خواهر فاضله، سرکار خانم طیبه نوحی.اینجانب با تأیید روح احساسی و حساس خانم‌ها و اینکه در بسیاری از موارد، بیان انتقاد، بجا و صحیح اتفاق نمی‌افتد‌ و باز با تأیید این نکته که هر مطلبی را هم نباید به زبان آورد (نه‌تنها برای همسر و جنس زن،
✔️آیت الله مظاهری در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران
زن عنصر محوری و اساسی مدیریت نهاد بسیار با عظمت خانواده است، نهادی که بنیانی‌ترین نهاد اجتماعی و از جهاتی، مقدم بر سایر نهادها نظیر نهاد تعلیم و تربیت، نهاد اخلاق، نهاد اقتصاد و نهاد سیاست است و بی‌شک، صلاح و سداد سایر نهادهای اجتماعی وابسته به صلاح و سداد نهاد خانواده است. در این نهاد که از دیدگاه معارف دینی، یک نهاد مقدس نیز به شمار می‌آید، نقش زنان، نقشی بی‌ه
توضیحات فایل:
پاورپوینت تحول بنیادین در آموزش و پرورش در ۳۳ اسلاید
کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل پاورپوینت تحول بنیادین در آموزش و پرورش در ۳۳ اسلاید قابل ویرایش بهمراه پاورپوینت سند تحول بنیادین در ۱۴ اسلاید قایل ویرایش می باشد که پس از پرداخت انلاین،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت تحول بنیادین در آموزش و پرورش،بخشی از متن چند اسلاید را قرار می دهیم .
محتوای اسلاید ۵
بسم الله الرحمن الرحیم 


برنامج شهر رمضان المبارك سنة 1441 هـ

1/ آداب الصلاة 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
حقیقة القرآن و تنزلاته 1

2
حقیقة القرآن و تنزلاته  2

3
تلخیص لما سبق 

4
مراتب التحریف و البطون و بعض أنحاء عظمة القرآن الكریم

5
تتمة بحث عظمة القرآن ، و مقاصد القرآن الكریم

6
أدب النظر للقرآن نظرة المتعلم 

7
أدب إزالة الحجب المانعة عن تعلم القرآن الكریم

8
أدب التفكر 

9
أدب التطبیق


روابط ذات صلة:
الكتب الخاصة بالمسابقة الرمضانیة الیومیة
بسم الله الرحمن الرحیم 


برنامج شهر رمضان المبارك سنة 1441 هـ

1/ آداب الصلاة 


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
حقیقة القرآن و تنزلاته 1

2
حقیقة القرآن و تنزلاته  2

3
تلخیص لما سبق 

4
مراتب التحریف و البطون و بعض أنحاء عظمة القرآن الكریم

5
تتمة بحث عظمة القرآن ، و مقاصد القرآن الكریم

6
أدب النظر للقرآن نظرة المتعلم 

7
أدب إزالة الحجب المانعة عن تعلم القرآن الكریم

8
أدب التفكر 

9
أدب التطبیق

10
تتمة أدب التطبیق


روابط ذات صلة:
الكتب الخاصة بالمسابقة الرم
حجه الاسلام
"رضا بهشتی فر " مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه از تجلیل
برگزیدگان جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در شهرستان بشرویه خبر داد و گفت : با هدف
تحقق فرامین مقام عظمای ولایت و رهبری در ترویج فرهنگ قرآنی , جشنواره قرآنی با
موضوعات قرائت,حفظ و نقاشی با مضامین قرآنی در ایام الله دهه مبارک فجر امسال و با
شرکت بیش از 350 نفر از کودکان و نوجوانان مقاطع پیش دبستانی تا مقطع متوسطه برگزار
شد ؛ که پس از بررسی و انتخاب اثرات و نفرات برگزیده د
 شریعت نیوز  مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت اسدیه خراسان جنوبی، همزمان با روز جهانی مسجد،  مسجد را مکانی مقدس برای مسلمانان جهان دانست و اظهار داشت: در پیشگاه خداوند بهترین قطعه زمین، مسجد است. اولین اقدام پیامبر بعد از هجرت، ساخت مسجد بود که به نام مسجد قبا می باشد و معراج پیامبر از مسجد آغاز شد. در زمان پیامبر تمام امور مهم جامعه اسلامی در مسجد برنامه ریزی می شد، مشورت پیامبر با اصحاب، اعزام لشکرها برای جهاد، تعلیم و تعلم و…در
در کتاب اصول تشیع آمده است:[1]
معنای امامت به طور فشرده عبارت است از «شریک قرآن» یا «همتای قرآن». چنانچه بزرگترین دلیل امامت که حدیث ثقلین باشد به این نکته اشاره می­کند. یعنی امام از نظر علمی همانند قرآن است، همانطوریکه درباره قرآن آیه شریفه می­فرماید: «وَلَا رَطْبٍ وَلَا یَابِسٍ إِلَّا فِی کِتَابٍ مُبِینٍ؛[2] هیچ تر و خشکی نیست مگر اینکه در کتابِ بیان کننده وجود دارد»؛ درباره امام[3] هم می­فرماید: «وَکُلَّ شَیْءٍ أَحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ م
ما از کی داریم به ژاپن می بازیم؟
 
تیم فوتبال ایران در روز دوشنبه 8بهمن 1397 با نتیجه سه گل بر هیچ به ژاپن باخت
امّا این باخت چندان مهم نیست.
 همه مسابقات ورزشی هم بُرد دارد و هم باخت.
ممکن است در یک بازی دیگر با تغییر بازیکنان نتیجه مسابقه معکوس شود.
باخت واقعی و غیرقابل جبران ما از ژاپن از حدود 150سال پیش آغاز شد
 در زمان امیرکبیر روند اصلاحات همزمان در ایران و ژاپن آغاز شد.
 ژاپنی ها روند اصلاحات را پی گرفتند و امروز دارند بر جهان دانش و فناوری ف
کتاب آگاهانه دوست داشتن را باید ردیه‌ای بر عشقِ رمانتیک و توصیه برای بازگشت به رویکرد کلاسیک به عشق نام نهاد. رویکرد رمانتیک به عشق در عمل فاجعه‌بار بوده و برای نجات عشق باید آنرا از رمانتیسم زدود. نگاه رمانتیک به عشق توقعات نادرست و ناشدنی در ما ایجاد کرده که باعث نارضایتی از روابطی که داریم و شکست در آنها شده است. رمانتیسم تصویری خیرخواهانه و آرمانی اما غیرقابل تحقق و تحریف‌شده از رفتار صحیح در رابطه ترسیم می‌کند.
اینکه در عشق رمانتیک گ
خطری که حوزه های علمیه جهادی را تهدید می کند!
یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ‏؛خداوند کسانى را که ایمان آورده‏ اند و کسانى را که علم به آنان داده شده درجات عظیمى مى‏بخشد.(قرآن کریم)همانگونه که از نام حوزه های علمیه بر می آید؛مهم ترین مقوله و مولفه هویتی آن علم می باشد.حوزه علمیه یعنی محل علم اعم از تعلیم و تعلم و تحقیق و ... .قطعا مهم ترین شاخصه حوزه انقلابی و جهادی داشتن روحیه انقلابی و ج
یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه...
خواهر خورشید!
آری، هرچند خستگی ها
حوصله مان را کم کرده اند و به ناچار خود را گرفتار یک لقمه نان می بینیم
اما گره کردن دستانمان بر رشته ای از چادر شفیعه محشر حلاوتی دارد که به
برکتش می توانیم در مسیر صحیح ثابت قدم بمانیم...






ندای اصفهان، زهرا ابراهیمی
برای درک حضورش، لازم نیست به دیاری بعید سفر کنی، بلکه ب
به نظرم چالش ادعیه منتخب پای خودش رو از یک چالش فراتر گذاشت و تبدیل شد به یک کار گروهی . یک کار گروهی که در اون همه به هم کمک کردیم و به یک مجموعه از ادعیه دست پیدا کردیم که دل های بیشتری رو با خودش همراه کرده ... فکر می کنم بچه های بیان پتانسیل این رو دارن که کار های گروهی دیگه ای هم با هم انجام بدیم و به نتایج بهتر و بیشتری دست پیدا کنیم . اگه کسی ایده ای به ذهنش رسید و چالشی رو شروع کرد حتما توش شرکت می کنم ...
بسیار ممنون و سپاس گزارم از تک تک دوستان
به نظرم چالش ادعیه منتخب پای خودش رو از یک چالش فراتر گذاشت و تبدیل شد به یک کار گروهی . یک کار گروهی که در اون همه به هم کمک کردیم و به یک مجموعه از ادعیه دست پیدا کردیم که دل های بیشتری رو با خودش همراه کرده ... فکر می کنم بچه های بیان پتانسیل این رو دارن که کار های گروهی دیگه ای هم با هم انجام بدیم و به نتایج بهتر و بیشتری دست پیدا کنیم . اگه کسی ایده ای به ذهنش رسید و چالشی رو شروع کرد حتما توش شرکت می کنم ...
بسیار ممنون و سپاس گزارم از تک تک دوستان
 در کائنات و آفرینش انسان ومحیط او اسرار زیادی نهفته است که آدمی به لحاظ عدم بلوغ واشراف به خود و محیط  خود ازآنها ورموز آنها کمتر آگاهی دارد.
خداوند در ساختارآفرینش خود نسیم و گرانیگاه های متعددی را مرتب کرده است تا اشرف آفریده هایش بتواند نهایت رشد و تکامل خود را ازاین زوایا برداشت کند.
که رسول محبت فرمود:
اِنَّ لِرَبِّکُمْ فی أیّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحاتٌ ألا فَتَعَرَّضُوا لَها لَعَلَّهُ  اَن یصیبَکُمْ نَفْحَةٌ مِنْها فَلا تَشْقَوْنَ
مناظره فضال بن حسن کوفی و ابو حنیفه
سید مرتضی علم الهدی رضوان الله علیه به نقل از شیخ مفید رضوان الله علیه می‌نویسد:
فصل وأخبرنی الشیخ أدام الله عزه أیضا مرسلا قال: مر فضال بن الحسن بن فضال الكوفی بابی حنیفة وهو فی جمع كثیر یملی علیهم شیئا من فقهه وحدیثه، فقال لصاحب كان معه: والله لا أبرح أو أخجل أبا حنیفة، فقال صاحبه: إن أبا حنیفة ممن قد علمت حاله ومنزلته وظهرت حجته، فقال: مه هل رأیت حجة كافر علت على مؤمن، ثم دنا منه فسلم علیه فرد ورد القوم با
فایل درس پژوهی فارسی اول ابتدایی نشانه ی (خ) فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 31حجم فایل: 212قیمت: 6000 تومانبخشی از متن:درس پژوهی فارسی اول ابتدایی نشانه ی (خ)تعداد صفحات:31فرمت فایل:ورد چکیده آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند.
فایل درس پژوهی ریاضی ششم ابتدایی ساده کردن کسر فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 27حجم فایل: 206قیمت: 6000 تومانبخشی از متن:درس پژوهی ریاضی ششم ابتدایی ساده کردن کسرتعداد صفحات:27فرمت فایل:ورد چکیده آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می
فایل درس پژوهی علوم اول ابتدایی فایده های گیاهان فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 28حجم فایل: 208قیمت: 6000 تومانبخشی از متن:درس پژوهی علوم اول ابتدایی فایده های گیاهانتعداد صفحات:28فرمت فایل:ورد چکیده آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی اله
فایل درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی ضرب اعداد یک رقمی فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 30حجم فایل: 211قیمت: 6000 تومانبخشی از متن:درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی ضرب اعداد یک رقمیتعداد صفحات:30فرمت فایل:ورد چکیده آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی
فایل درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی خواندن ساعت فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 26حجم فایل: 208قیمت: 6000 تومانبخشی از متن:درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی خواندن ساعتتعداد صفحات:26فرمت فایل:ورد چکیده آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رسا
فایل درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی الگوی تقارن فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 29حجم فایل: 212قیمت: 6000 تومانبخشی از متن:درس پژوهی ریاضی سوم ابتدایی الگوی تقارنتعداد صفحات:29فرمت فایل:ورد چکیده آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رسا
فایل درس پژوهی علوم سوم دبستان منابع انرژی فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 25حجم فایل: 204قیمت: 6000 تومانبخشی از متن:درس پژوهی علوم سوم دبستان منابع انرژیتعداد صفحات:25فرمت فایل:ورد چکیده آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و
فایل درس پژوهی ریاضی پنجم دبستان محیط دایره فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: تعداد صفحات: 28حجم فایل: 2735قیمت: 6000 تومانبخشی از متن:عنوان درس پژوهیریاضی پنجم دبستان محیط دایرهفرمت فایل: وردتعداد صفحات:28 چکیدهآدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می
کلیه صداها و آهنگ هایی که مناسب مجالس لهو و فساد است حرام و غیر آن حلال است و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف خواهد بود. و یادگیری قسم حرام موسیقی به هر غرض و نیتی باشد حرام است ولی قسم دیگر آن اشکالی ندارد.
اظهارات یکی از مسوولان کشور درباره‌ی موسیقی، واکنش آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی را درپی داشت و این مرجع تقلید از این گونه اظهار نظرهای به تعبیر وی غیرمسوولانه، به شدت انتقاد کرد.به گزارش ایسنا، در این راستا نظرات فقهی برخی از مراجع عظام ت
بسم الله الرحمن الرحیم
نماز متسحبی:
1.نماز های متسحبی به شکل دو رکعتی خوانده می شوند بجز نماز وتر در نماز شب که یک رکعت است
و نماز اعرابی که به یک دو رکعتی و دو چهار رکعتی است
 
2.در نماز مستحبی غیر از چند نماز خواندن سوره واجب نیست
 
3.نماز مستحبی را می شود در حال راه رفتن و سواری خواند و در این وضعیت لازم نیست رو به قبله
باشی
 
4.نماز های نافله: نافله صبح قبل از نماز صبح و دو رکعت - نافله ظهر قبل از نماز ظهر و هشت رکعت-
نافله عصر قبل از نماز عصر و هشت
«وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّیاطینُ عَلی مُلْکِ سُلَیْمانَ وَ ما
کَفَرَ سُلَیْمانُ وَ لکِنَّ الشَّیاطینَ کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النَّاسَ
السِّحْرَ وَ ما أُنْزِلَ عَلَی الْمَلَکَیْنِ به بابلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ
وَ ما یُعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّی یَقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَةٌ
فَلا تَکْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ
الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ ما هُمْ بِضارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ
بِإِذْنِ
. اهمیت علم و علم‏ آموزى، از دیدگاه اسلام، به قدرى روشن است که نیازى به توضیح
ندارد. نخستین آیاتى که بر پیامبر اکرم نازل شد، بهترین دلیل بر جایگاه ویژه تعلیم
و تعلّم در اسلام است: «إقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذى خَلَقَ؛ خَلَقَ
اْلإِنْسانَ مِنْ عَلَقٍ؛ إقْرَأْ وَ رَبُّکَ اْلأَکْرَمُ؛ الَّذى عَلَّمَ
بِالْقَلَمِ؛ عَلَّمَ اْلإِنْسانَ ما لَمْ یَعْلَمْ‏.»[1] بر
همین اساس پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله، وقتى دو گروه را در مسجد مشاهده
کردند، ک
زراعة الشعر فی ایران: کل ما یجب أن تعلم
زراعة الشعر فی ایران هو أحد الطرق الجدیدة لترمیم الشعر حین یتساقط. یعتبر ترمیم الشعر فی ایران من الطرق المفضلة لتجّنب تساقط الشعر والابتعاد عن خفافة الشعر. فیقوم فیها بزرع الشعر فی المناطق الصلعیة وهی من طرق إعادة نمو الشعر فی الرأس عند تعرّض الشخص للصلع. یتمّ إجراء عملیة زرع الشعر بتقنیات مختلفة: القلم الشوی(Sut) أو الشریحة(Fut) أو حقن الخلایا الجذعیة(Prp) أو الاقتطاف (Fue).
عملیات زراعة الشعر فی ایران
عملی
 
                             ربنا اخرنا الی اجل قریب نجب دعوتک ونتبع الرسل
بسم الله الرحمن الرحیم
مستحبات برای نماز:
1. وضع ظاهر شخص :استفاده از انگشتر عقیق- پوشیدن لباس پاکیزه - شانه کردن موها- مسواک زدن قبل ازنماز- خوشبو نمودن خود - خواندن نماز اول وقت - خواندن نماز به جماعت - خواندن اذان و اقامه - پوشیدن لباس سفید و عبا یا چادر
2. اذان واقامه :بلند کردن صدا در اذان و اقامه برای مرد مستحب است - زن آهسته بگوید - شمرده خواندن اذان مستحب است - اذان
انستقرام
انستقرام
تم إنشاء البرنامج أو الشبکة الاجتماعیة Instagram فی عام 2010 والتی حولت عالم التصویر الفوتوغرافی والأفلام والسلفیة والشبکات الاجتماعیة. إذا لم تکن قد عملت بالفعل مع موقع التواصل الاجتماعی الشهیر Instagram ولا تعرف کیفیة العمل مع هذا البرنامج ، فاتبعنا من قسم التکنولوجیا الأکثر ذکاءً للتعرف على عملیة العمل مع أشهر تطبیق مشارکة الصور فی العالم على الهواتف الذکیة. .نصیحة رقم 1: لحذف حساب Instagram ، یجب تسجیل الدخول عبر موقع Instagram نفسه.
 
مقام دوم: در بیان معالجه اخلاق ذمیمه که متعلق است به قوه عاقله
 
دانستى که: اجناس رذایل متعلقه به آن قوه، دو تا است: یکى، در طرف افراط و دیگرى، در طرف تفریط و در تحت آنها انواعى چند است و ما اول دو جنس را با ضد آنها که حد وسط  است بیان مى کنیم و بعد از آن شرح انواع را مى نمائیم و همچنین درسایر مقامات آینده.پس، در این مقام دو مطلب است:
معالجه جربزه و جهل و تحصیل ضد آنها
 
مطلب اول: در بیان دو جنس رذیله و ضد آنها
 
اما دو جنس رذیله، پس:
 
1⃣: «جربزه » ا
«وأمّا تفسیر الصناعات». عرض کردیم: ما الآن
شواهد فراوانی از این روایت در اختیار نداریم، ولی به احتمال قوی این روایت اصل و
وجود خارجی داشته، لکن شاید چون مقداری حالت عقلی‌گرایی دارد و با آن حالت تعبّد و
نص نمی‌ساخته، اصحاب ما ذکرش نکرده‌اند. به هر حال ما فعلاً غیر از کتاب «تحف العقول»
که خودش هم مصدر واضحی نیست فعلاً از این روایت جایی چیزی ندیدیم؛ یعنی: از این
چهار موردِ درآمد و موارد هزینه (که نوشته: «أربعةٌ وعشرون وجهاً»)، در کتب دیگر
اثری
متاسفانه پرتال امام خمینی که قرار است مدافع اندیشه‌های ایشان باشد، مطلبی را در قالب پاسخ به سوال گذاشته (کد مطلب: 43283) که آنجا مدعی شده‌اند که تعبیر «حفظ نظام از اوجب واجبات است» در آثار امام خمینی وجود ندارد بلکه در آثار ایشان فقط دو بار تعبیر اوجب واجبات آمده است، که یکی در بحث تهذیب نفس است و دیگری این عبارت که «اهتمام به امور مسلمین از اوجب واجبات است.» (صحیفه امام، ج3، ص 414) که ربطی به حفظ نظام جمهوری اسلامی ندارد؛ و سپس با ذکر شواهدی از کل
توضیح دامنه: به نام خدا. از پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) روایت شده که آن حضرت فرمودند: «ایمان مؤمن کامل نمی‌شود تا اینکه دارای 103 خصلت در فعل و عمل و نیّت و باطن و ظاهر گردد». آنگاه امیرالمؤمنین امام علی بن ابی طالب (ع) گفتند یا رسول‌الله آن 103 خصلت کدام‌اند؟ پیامبر خدا (ص) فرمودند: یا علی از جمله صفات مؤمن این است که:
 
اندیشه‌اش بسیارمتحرک و پویاست، علم و دانشش فراوان، بُردباری‌اش بزرگ. خوش‌برخورد در کشمکش، بزرگوار در بازگشت و پذیرش، سعه
توضیح دامنه: به نام خدا. از پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) روایت شده که آن حضرت فرمودند: «ایمان مؤمن کامل نمی‌شود تا اینکه دارای 103 خصلت در فعل و عمل و نیّت و باطن و ظاهر گردد». آنگاه امیرالمؤمنین امام علی بن ابی طالب (ع) گفتند یا رسول‌الله آن 103 خصلت کدام‌اند؟ پیامبر خدا (ص) فرمودند: یا علی از جمله صفات مؤمن این است که:
 
اندیشه‌اش بسیار متحرک و پویاست، علم و دانشش فراوان، بُردباری‌اش بزرگ. خوش‌برخورد در کشمکش، بزرگوار در بازگشت و پذیرش، سع
این روز ها دیگر زود به زود بغض مهمان دلم می شود . ناخوش بودم ، که رسیدم به صحن گوهرشاد . طبق عادت همیشگی به سمت قفسه کتاب ها رفتم و منتخب ادعیه و زیارات را برداشتم . حال و حوصله ی دعا خواندن نداشتم . دوست داشتم فقط بشینم رو به گنبد و حرف بزنم ... حرف های زیادی داشتم اما حرفم نمیامد . بغض سنگینی داشتم اما گریه ام نمیامد ... دوست داشتم یک امداد غیبی بیاید و این گره را از گلویم باز کند . که یک دفعه یاد صحیفه ی سجادیه افتادم ... از جا کنده شدم و دوبار رفتم سرا
بسم اللههفتمین ماه از سال هجری قمری رجب نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد زیرا در میان ماههای دوازده ‌گانه تنها و بدون ائتلاف با ماههای دیگر از حرمت و قداست ‌برخوردار می ‌باشد، در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‌» یعنی برخوردار از حرمت ‌یاد شده است که یکی از آنها فرد است که رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام می ‌باشد.رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده ‌اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضی
بسم الله 
هفتمین ماه از سال هجری قمری رجب نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد زیرا در میان ماههای دوازده ‌گانه تنها و بدون ائتلاف با ماههای دیگر از حرمت و قداست ‌برخوردار می ‌باشد، در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‌» یعنی برخوردار از حرمت ‌یاد شده است که یکی از آنها فرد است که رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام می ‌باشد.رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده ‌اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و ف
چهل سؤال و جواب * چهل حدیث شریف در باره اسباب طول عمر * چهل حدیث در باره کرامت انسان * چهل داستان از عظمت قرآن کریم * چهل توصیه به زوج های جوان * چهل حدیث جایگاه مرد در خانواده * چهل حدیث اتّحاد اسلامی * چهل حدیث در باره بهشت و جهنّم * چهل حدیث در باره نظم و برنامه ریزی * چهل غایت در یک حدیث * چهل حدیث در باره کرامت انسان * کتاب: نوادر الأثر فی علی خیر البشر * چهل حدیث در موانع رفتن به بهشت (کتاب المانعات من دخول الجنّة) * چهل و دو باب در فضیلت روز جمعه (کت
پیامبر اکرم (ص) میفرماید:
 
 
و هى اطهر بقاع الارض و اعظم‌ها حرمة و إن‌ها لمن بطحاء الجنة
 
کربلا پاک ترین بقعه روی زمین و از نظر احترام بزرگترین بقعه ها است و الحق که کربلا از بساط های بهشت است.
 
 
مبارزه و نحوه‌ی شهادت امام حسین(ع)
در لهوف و سایر کتاب‌های مقتل آمده است که در روز عاشورا پس از آنکه امام حسین(ع) همه‌ی یاران خود را از دست داد، بانوان را در خیمه‌اى گرد آورد و آنان را تسلى و دلدارى داد و به صبر و شکیبایى سفارش نمود و با قلبى شکسته ا
زراعة الشعر فی ایران: کل ما یجب أن تعلم
زراعة الشعر فی ایران هو أحد الطرق الجدیدة لترمیم الشعر حین یتساقط. یعتبر ترمیم الشعر فی ایران من الطرق المفضلة لتجّنب تساقط الشعر والابتعاد عن خفافة الشعر. فیقوم فیها بزرع الشعر فی المناطق الصلعیة وهی من طرق إعادة نمو الشعر فی الرأس عند تعرّض الشخص للصلع. یتمّ إجراء عملیة زرع الشعر بتقنیات مختلفة: القلم الشوی(Sut) أو الشریحة(Fut) أو حقن الخلایا الجذعیة(Prp) أو الاقتطاف (Fue).
عملیات زراعة الشعر فی ایران
عملی
این روز ها دیگر زود به زود بغض مهمان دلم می شود . ناخوش بودم ، که رسیدم به صحن گوهرشاد . طبق عادت همیشگی به سمت قفسه کتاب ها رفتم و منتخب ادعیه و زیارات را برداشتم . حال و حوصله ی دعا خواندن نداشتم . دوست داشتم فقط بشینم رو به گنبد و حرف بزنم ... حرف های زیادی داشتم اما حرفم نمیامد . بغض سنگینی داشتم اما گریه ام نمیامد ... دوست داشتم یک امداد غیبی بیاید و این گره را از گلویم باز کند . که یک دفعه یاد صحیفه ی سجادیه افتادم ... از جا کنده شدم و دوبار رفتم سرا
این روز ها دیگر زود به زود بغض مهمان دلم می شود . ناخوش بودم ، که رسیدم به صحن گوهرشاد . طبق عادت همیشگی به سمت قفسه کتاب ها رفتم و منتخب ادعیه و زیارات را برداشتم . حال و حوصله ی دعا خواندن نداشتم . دوست داشتم فقط بشینم رو به گنبد و حرف بزنم ... حرف های زیادی داشتم اما حرفم نمیامد . بغض سنگینی داشتم اما گریه ام نمیامد ... دوست داشتم یک امداد غیبی بیاید و این گره را از گلویم باز کند . که یک دفعه یاد صحیفه ی سجادیه افتادم ... از جا کنده شدم و دوبار رفتم سرا
 
با سلاممیخاستم بدونم آیا قرآن واقعا کلام خداست؟ از کجا معلوم ؟ لطفا با دلیل منطقی چون من در اینکه قرآن کلام خداست شک دارم پس با حدیث و روایات به اثبات نپردازینو دوم اینکه جاودانگی قرآن و اینکه برای تمام زمانهاست پس چرا از علوم رایج امروز سخنی در آن نیست (ذکر آیه لطفا)ممنون میشم جوابمو کامل بدین
پرسش: اثبات قرآن کلام خداشرح : با سلام میخاستم بدونم آیا قرآن واقعا کلام خداست؟ از کجا معلوم ؟ لطفا با دلیل منطقی چون من در اینکه قرآن کلام خداست شک
این روز ها دیگر زود به زود بغض مهمان دلم می شود . ناخوش بودم ، که رسیدم به صحن گوهرشاد . طبق عادت همیشگی به سمت قفسه کتاب ها رفتم و منتخب ادعیه و زیارات را برداشتم . حال و حوصله ی دعا خواندن نداشتم . دوست داشتم فقط بشینم رو به گنبد و حرف بزنم ... حرف های زیادی داشتم اما حرفم نمیامد . بغض سنگینی داشتم اما گریه ام نمیامد ... دوست داشتم یک امداد غیبی بیاید و این گره را از گلویم باز کند . که یک دفعه یاد صحیفه ی سجادیه افتادم ... از جا کنده شدم و دوبار رفتم سرا
این روز ها دیگر زود به زود بغض مهمان دلم می شود . ناخوش بودم ، که رسیدم به صحن گوهرشاد . طبق عادت همیشگی به سمت قفسه کتاب ها رفتم و منتخب ادعیه و زیارات را برداشتم . حال و حوصله ی دعا خواندن نداشتم . دوست داشتم فقط بشینم رو به گنبد و حرف بزنم ... حرف های زیادی داشتم اما حرفم نمیامد . بغض سنگینی داشتم اما گریه ام نمیامد ... دوست داشتم یک امداد غیبی بیاید و این گره را از گلویم باز کند . که یک دفعه یاد صحیفه ی سجادیه افتادم ... از جا کنده شدم و دوبار رفتم سرا
دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع تبیین جهانی شدن آموزش عالیتبیین جهانی شدن آموزش عالی
نظریه‌های متفاوتی؛ بر حسب اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نسبت به جهانی شدن وجود دارد، لکن تمرکز این مطالعه به علت پرداختن به موضوع  آموزش عالی، بر نظریه‌هایی است که فرهنگ را محور بحثِ جهانی شدن قرار داده‌اند.
مک‌لوهان از جمله نظریه‌پردازانی است که نگاهی فرهنگی به جهانی‌شدن دارد. او از دیدگاه جامعه‌شناسی ارتباطات به واسطه‌های انتقال عناصر ف
بسم الله الرحمن الرحیم
اقتباس از جملات ارزشمند مقام معظم رهبری راجع به این ماه عظیم الهی
 :رجب ماه دعاست.ماه توسل است.ماه توجه و استغفار است
همه چیز درباره ماه رجب، ماه امیرالمومنین(ع)

* "رجب" در لغت نام نهری در بهشت است و در طول سال از ابتدای این ماه یک برنامه سنگین عبادی شروع می شود که تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد چنانکه گویی در این سه ماه برنامه و طرح فشرده یک سلوک مرضی خداوند با ذکر شواهد و نشانی همه منازل و مشکلات این راه ذکر شده است.* م
تربـیت و رُشـد اخلاقی فقط از جانـبه خانم باید رعایت بشـه یا فقط آقا ؟؟
یا اینکه
هر دو باید تربیت دیـنی و اخلاقی پیـدا کنند ؟!
چند دقیقه باهم همراه بشیم، بشرط اینکه دوستان بعد خواندن مطلب همراهی کنند تا جمع چند فکر و نظر، مارو به آگاهی بیشتر و دقیق تری برسونه، به امیــد خدا.
بسم الله الرحمن الرحیم
اول بحثمون بهترین نکته ای که به ذهنم میرسه و بزرگترین درس هم هست، و بهتره بگم که: حـَرف آخَر رو همون اول خدا برامون بیان میکند :
وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ
کل شیء حول زراعة الحواجب
کل شیء حول زراعة الحواجب
فی عالم الیوم، یعد وجود حاجبین راقیین معیارًا شائعًا جدًا للأزیاء والجمال لأی شخص، لذلک یرغب الکثیر من الناس فی الحصول على حواجب متطور. أحد التدابیر التی یمکن استخدامها لهذا الغرض هو زراعة الحواجب الطبیعی الذی أصبح شائعًا جدًا فی السنوات الأخیرة.    
ما هو زراعة الحواجب وکیف یتم ذلک؟
زراعة الحواجب هو واحد من أکثر الإجراءات الجمالیة والتصالحیة فی العالم لزیادة عدد خیوط الحاجب وأیضا زیادة
 
 
سلامیک نفر هست که اهل دین و اهل بیت نبوده ولی اربعین کربلا رفته و تصمیم گرفته به سمت تقوا حرکت کنهمیخواستم ازتون کمک بگیرم از کجا شروع کنم به صحبت باهاش و چیارو بگم که بتونه موفق باشه و بیاد به این سمتشخص مورد نظر دختر است و محجبه هم نیست و میگه از پوششم راضیم.
پرسشگر گرامی ، مهمترین چیزهایی که در ابتدا لازم است با ایشان صحبت کنید تا نهادینه شود. اول نماز است و دوم معرفت و محبت ائمه اطهار است. و سوم حجاب است. ابتدا سعی کنید نمازخوان شود و اهم
کسالت مفصلی اگر بیش از ۴۸ شصت دقیقه باقی بماند نیاز به سوی تشخیص پزشک اولین کوله پشتی شناور در دنیا + فیلم دارد . این کیف ها بسیار جا دارد بوده و درب روی آنها حیاط هایی شبیه کردن جیب و اندر آنها گسیخته کننده برای امنیه عطا کردن لوازم تعبیه می شود. داخل بسیاری از کیف ها و ساک ها برای پیوسته سازی حجم های باطن کیف از یکدیگر از تیره بهره وری شده است. و عایدی بسیاری از کیف ها این حجم ها وصل شده زیاد هستند که میتوان برای مصارف مشابه دل آشوب کرد به سمت طو
آداب و رسوم تشریفات در هتل ها! - هادی عربی گل
وقتی از آداب هتل صحبت می شود، دو مقوله به ذهن متبادر می گردد، آیا مقصود آدابی است که مدیر و پرسنل هتل باید نسبت به میهمانان رعایت کنند، یا آدابی است که میهمانان هنگام اقامت در یک هتل مراعات نمایند؟ البته هر دو آداب مد نظر است. اما ما باید بین این دو تفاوت قائل شویم و آنها را تحت دو عنوان متفاوت مطرح نماییم. به علاوه گرچه آداب میهمانان هتل تقسیم بندی چندانی ندارد و موضوعات آن در مقوله کلی آداب میهمانی
دانشمندان مسلمان در تعریف «معجزه» گفته‏اند:[1]
"معجزه، امر خارق عادتى است که مقرون به تحدى باشد و از طرفى با ادعا مطابقت داشته باشد".
اعجاز و قانون علیت
خوارق عادت، رویدادهایى هستند که بر خلاف
عادت امور و اشیا و عمل کرد معهود قوانین طبیعى مى‏باشند. این که گفته شد:
معجزه خارق عادت است، نه بدین معنا است که معجزه، استثنایى است از قانون
علیت[2]. معجزه، نفى علل نیست؛ چون قانون علیت هم مورد پذیرش برهان است و
هم قرآن. قانون علیت[3] و خوارق عادت، هر دو
سیمای امام سجاد علیه السلام
نویسنده: محمد میانجی
بی‌گمان شرط اول پیشوا قرار دادن اهل‌بیت علیهم السلام، شناخت ویژگیهای آنان و تاسی به آنهاست; صفات برتری که پیروان را به سوی قله کمال راه می‌نماید، وجود انسان را با انوار الهی، طاهر می‌سازد و شایستگی هدایت‌پذیری و وصول به قرب الهی را فراهم می‌آورد . بر این اساس، اینک که در آستانه شهادت امام زین‌العالدین علیه السلام قرار گرفته‌ایم، از چشمه سار ویژگیها و شخصیت آسمانی آن حضرت جرعه‌هایی می‌
 حضرت امام علی
النقی الهادی  (ع )
در نیمه ی ذیحجه سال 212 هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود


  پدرش ،
امام محمد تقی جوادالائمه (ع ) نهمین امام شیعیان است
و مادرش سمانه از زنان درست کردار پاکدامنی
بود که دست قدرت الهی او را برای تربیت مقام ولایت و امامت مأمور کرده بود ،
و چه نیکو وظیفه مادری را به انجام رسانید و بدین مأموریت خدایی قیام کرد .
نام آن حضرت - علی - کنیه آن امام همام " ابوالحسن " و لقبهای مشهور آن
حضرت " هادی " و " نقی " بود .
حضرت ا
1-
نصیحت از سر اخلاص
أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ مَنْ نَصَحَ
لِلَّهِ وَ أَخَذَ قَوْلَهُ دَلِیلًا
هُدِیَ لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ‏ وَ
وَفَّقَهُ اللَّهُ لِلرَّشَادِ وَ
سَدَّدَهُ لِلْحُسْنَى فَإِنَّ جَارَ
اللَّهِ آمِنٌ مَحْفُوظٌ وَ عَدُوَّهُ
خَائِفٌ مَخْذُولٌ فَاحْتَرِسُوا مِنَ
اللَّهِ بِکَثْرَةِ ِ الذِّکْر
هان اى
مردم! کسى که براى خدا نصیحت کند و
کلام خدا را راهنماى خود گیرد، به
راهى پایدار رهنمون شود و خداوند او
را به رشد و هدایت موفّق س
در باب سقراط هر چه انسان سخن بگوید، در واقع، کم گفته است. سقراط فقط یک متفکر نبوده است که فقط در تاریخ فلسفه بخواهند از او نام ببرند; بلکه یک انسان به معناى واقع، بزرگ بوده است
در باب چهره ظاهرى سقراط گفته شده است که وى بسیار کریه المنظر و زشت بوده است، حتى مجسمه اى که از او باقى است و کمى بعد از وفات او این مجسمه را تراشیده اند و هنوز هم باقى است، این مجسمه یک انسان بسیار زشت را نشان مى دهد، یک انسان آبله رو با بینى فروکوفته و چشمان درشت و در عین
در باب سقراط هر چه انسان سخن بگوید، در واقع، کم گفته است. سقراط فقط یک متفکر نبوده است که فقط در تاریخ فلسفه بخواهند از او نام ببرند; بلکه یک انسان به معناى واقع، بزرگ بوده است
در باب چهره ظاهرى سقراط گفته شده است که وى بسیار کریه المنظر و زشت بوده است، حتى مجسمه اى که از او باقى است و کمى بعد از وفات او این مجسمه را تراشیده اند و هنوز هم باقى است، این مجسمه یک انسان بسیار زشت را نشان مى دهد، یک انسان آبله رو با بینى فروکوفته و چشمان درشت و در عین

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها